Monday, January 4, 2010

pernikahan di atas jalan Dakwah

Cuti semester baru2 ini cukup bermakna dirasa walaupun hnya sempat berada di Tawau bumi tarbiyyah 3 minggu shj. apa tidaknya, sgt banyak undangan perkahwinan yg ana terima. salah seorang darinya adalah kak sepupu ana sendiri yg menyambut hari bahagianya pd 5hb12 yg lepas. Pada tarikh yg sama juga, kak Aminah soga (ketua perhubungan awam Nisa' Sabah) dan juga akhi Adib mengadakan walimah mereka. Ana bersama2 shbh muslimah 87 yg lain (ukht syaf, nani, widia, Ruhana dan santi) dan bersama rombongan guru PASTI terus berpakat untuk datang ke kedua2 kenduri.

WALMAH KAK AMINAH & AKHI ADIB

WALIMAH KAK SEPUPU

Selain tu, pd 12hb12 ada 3 pasangan yang telah berbaitul Dakwah. kak Norhayati & akhi Irwan, Kak suriati & pasangan dan kak Halida & akhi kama'.Kesemua mereka telah mendirikan rumahtangga atas dasar dakwah. Perjalanan muslimah 87 bermula dgn pertemuan d pusat bandar Tawau & terus ke rumah kak Norhayati. Setibanya di sana, kakak2 dan sahabiah Nisa' Tawau sudah berada d situ. tak lama kmdn individu yg menjadi tunjang unit Amal juga tiba. Meriah sangat keadaan di situ dengan majlis yang penuh barokah dgn alunan lagu menyejuk jiwa.

Kira2 pukul 3pm kami menaiki kereta kak Jum ke majlis kak suriati yg jg berampiran rumah ana. Ketika itu, nampak keceriaan di wajah kak su tatkala menerima kunjungan kami.kak su kata suaminya seorang lecturer di labuan dan pernikahan mereka lbh kpd perancangan kedua belah keluarga. Dah dekat nak maghrib, kami tergesa2 menuju ke walimah kak halida yg x jauh dr rumah kak su. memanndgkan dah dekat maghrib,kak halida dan akhi kama' dah masuk ke rumah.Tp Alhamdulillah dpt jg kami berjmpa kak halida wlupun ketika itu dia x lg berpakaian pegantin. Terpacar seri di wajah wlupn tanpa secalit bedak. itulah kacantikan asli seorang wanita solehah kan akak.

WALIMAH KAK NORHAYATI & AKHI IRWAN

WALIMAH KAK SURIATI

WALIMAH Akhi Kamaruddin Rapi (Ex Presiden Marsis 06/07) & Ukhti Halidah Untong
(Ex Timb.Presiden Marsis 07/08)

0 comments:

 

©2009 NUR ILAHI | by TNB