Tuesday, February 16, 2010

walimah shbt tersayang- warkah buat ukhti Rosdiana bt Iskandar

 
ukhti Rosdiana & suami (persalinan putih)

 
Pd 15hb2 2010 merupakan tarikh keramat buat shbt baik ana di tawau. shbt ana Rosdiana iskandar telah memeterai janji setia dalam ikatan yg sah di sisi agama melalui ikatan perkahwinan bersama pasangannya. Sedih dan gembira ana rasakan tatkala melihat foto perkahwinan nti melalui facebook kak lidya. Ana minta maaf kerana tidak dapat pulang ke kampung halaman untuk menyaksikan nti di hari bahagia. shbt ana ini telah telah mengadakan walimatul urus serentak dgn abg kandungnya. Majlis perkahwinan 2 pasang sgt meriah dan penuh barokah dgn kunjungan shbt2 Jemaah kawasan tawau terutamanya dari unit amal, kakak2 Nisa' tawau & negeri.

Tempoh persahabatan kita sgt panjang bermula sejak zaman kanak-kanak lg (darjah 3) di sk tanjung batu tawau. ketika itu kita selalu bermain bersama2 di rumah nti. kmdn, Allah takdirkan kita sekelas lg semasa sekolah menengah di smk pasir putih tawau.Selama 3 thn kita duduk bersebelahan di meja plg hadapan (dpn meja guru) & ketika itu kt sekelas dgn satriani, ruhana dan widia. ros,laila, satriani & ruhana menjadi shbt yg sgt baik kan sehinggakan ibu bapa kita maklum ttg persahabatan ini. ingat x shbt, kita ber4 pernah mengambil gambar bersama2 di highway & kita tekad menyatakan "kita tengok ya siapa yg akn kahwin plg awal, nnti jgn lupa jemput2", akhirnya shbt kt satriani juga yg menang & sekarang sdh ada seorang baby yg comel.


smbg crta, slps PMR kita membawa haluan masing2 apbl ana memilih utk masuk ke aliran sains tulen d smk kuhara tawau manakala nti di smk abaka. ketika itu nti, ukhti syaf, widia, santi, ruhana telah join PERPPIS dan menjadi pimpinan PERPPIS tawau. ketika itu ana dan nani tidak mendapat tarbiyyah secara langsung drpd tanzim sekolah itu. ketika mana ana tinggal di asrama smk kuhara, nti yg sibuk berprogram di sekolah ana kerap mengajak ana. ketika itu blm lg terbuka pintu hati ini untuk mengikuti program2 sedemikian rupa.walaupun 2 org mak saudara ana merupakan pimpinan DMP kwsn twu & mrpkan penasihat NISA' tawau, ttp mak saudara ana sendiri tdk berjaya memujuk ana ke program.sungguh benar bahawa iman itu tidak dpt diwarisi spt mana lagu iman mutiara dendangan kmpln Raihan .taufiq &  hidayah Allah blm ana terima ketika itu. Segalanya bermula apbl ana masuk ke kolej matrikulasi labuan yg mana ketika itu ana berkenalan jg dgn ukhti rosnani di surau Al-Irfan. ketika itu nani yg mrpkan shbt baik kpd ukhti syafrina & ukhti syaf pula rapat dgn nti. Bermula dr situ, bermulalah perubahan pd diri ana dan ana mula mengikuti program2 bersama shbt muslimah' 87.

Ukhuwwah kita muslimah' 87 (laila, syaf, ruhana, widia, rosnani, susanti, rosdiana, firawaty) sgt erat sehinggakan kita akan rasa kekurangan jika ada seorang yg tdk ada. beraya, berjalan-jalan, berziarah, berprogram & suka duka semua bersama2. di antara kita jg selalu kata " siapa lah yg akan kahwin dulu ni", skrg sdh terjawab- ukhti rosdian a yg menang. kami yg lain pula..ehem2 insyaAllah akan mengikuti jejak langkah nti jg. Selamat pengantin baru ya shbtku, Rosdiana Iskandar..jadilah isteri yg solehah kpd suamimu. Doakan jg la shbt2 nti yg lain ni ya spy cepat2 mnyempurnakan sebahagian lg drpd tuntutan agama spt mana nti =)

 
muslimah' 87
depan: rosnani, widia & rosdiana
belakang: laila, syaf, santi & ruhana

semoga ukhuwwah yg terjalin antara kita akan berkekalan selamanya....

0 comments:

 

©2009 NUR ILAHI | by TNB